L’artista Carlos León, la galeria Guillermo de Osma i la col·lecció Archivo Lafuente, Premis Art i Mecenatge 2016

30.03.16

La Fundació Art i Mecenatge de ”la Caixa” dóna a conèixer els premiats a la sisena edició dels guardons que atorga per distingir el treball dels actors implicats en el procés de creació i divulgació de l'art: artistes, galeristes i col·leccionistes.

Els guardonats en les tres categories dels Premis Art i Mecenatge 2016 han estat l'artista Carlos León, la galeria Guillermo de Osma de Madrid i l'Archivo Lafuente de Santander (col·lecció impulsada per José María Lafuente). Els tres premiats es distingeixen tots per la seva destacada contribució al sistema de l'art espanyol, i els uneix un profund vincle amb el coneixement a l'entorn del fet artístic.

Amb una dotació de 90.000 euros, aquests premis són una mostra de l'acció de mecenatge envers la creació artística exercida per la Fundació Bancària ”la Caixa”. Els premiats rebran com a guardó una escultura feta per Miquel Barceló especialment per a aquests premis, en una cerimònia que se celebrarà el 31 de maig.

En les edicions anteriors dels Premis Art i Mecenatge han resultat guanyadores reconegudes figures essencials del sector de l'art del nostre país, com els artistes Isidoro Valcárcel Medina, Elena Asins, Eva Lootz, Soledad Sevilla i Antoni Miralda; les galeries de Juana de Aizpuru, Soledad Lorenzo, Elvira González, Silvia Dauder, i Pedro Carreras i Ignacio Múgica; i els col·leccionistes José Luis Várez Fisa, Helga de Alvear, Pilar Citoler, la Col·lecció Fundació Juan March i la Col·lecció de la Fundació Sorigué.