RecerCaixa lliura 1,6 milions d’euros a 19 noves investigacions d’excel·lència que aposten per millorar el benestar social

27.01.16

L’Obra Social ”la Caixa” i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques lliuren avui els 19 nous ajuts de la convocatòria del 2015 del programa RecerCaixa per dur a terme projectes d’excel·lència en l’àmbit de les ciències socials i de la salut, als quals es destinarà un total d’1,6 milions d’euros.

La iniciativa es va posar en marxa l’any 2010 per impulsar els millors projectes dels grups i els investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d’universitats públiques i privades com de centres de recerca, i, en especial, per donar una empenta a la recerca en ciències socials, àmbit en el qual s’ha consolidat com a programa de referència.

A la convocatòria d’enguany, que correspon a la sisena edició, s’hi han presentat un total de 211 projectes de 42 centres, el 34 % dels quals són recerques en l’àmbit de les humanitats i la cultura; el 28 %, de les polítiques públiques; el 22 %, de l’educació, i el 18 %, de la inclusió social.

Reduir les desigualtats en la prevenció del càncer de coll uterí és un dels projectes seleccionats en aquesta convocatòria, que, juntament amb Integració dels nens amb autisme en la societat mitjançant les TIC i Impacte de la teràpia musical en la millora motora i emocional i de la qualitat de vida de pacients amb ictus, tots dos seleccionats en altres edicions, seran exposats avui pels seus investigadors.

El programa RecerCaixa de l’Obra Social vol impulsar la posició capdavantera de Catalunya en el camp de la recerca d’excel·lència. Parteix de la idea que la investigació és un element estratègic per fomentar el progrés econòmic, transformar la realitat i aportar millores que contribueixin a incrementar el benestar social.