La Fundació Arte y Mecenazgo aborda un estudi inèdit sobre el mecenatge des de la filosofia, l’ètica i l’educació

12.01.16

La directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán, i la directora general de la Fundació Arte y Mecenazgo, Mercedes Basso, presenten Los cauces de la generosidad. Ensayos histórico-críticos de los fundamentos del mecenazgo, al costat dels seus autors, Francisco Calvo Serraller -director de l’informe-, Victoria Camps, José Antonio Marina i José Luis Pardo.

Es tracta del quart estudi promogut per la Fundació Arte y Mecenazgo que impulsa ”la Caixa” per a l’estímul i la divulgació del col·leccionisme d’art com a font de mecenatge de la cultura.

L’assaig és innovador per les disciplines des de les quals s’analitza el mecenatge, i aprofundeix en les seves implicacions ètiques, filosòfiques, sociològiques i educatives. D’aquesta manera, la Fundació continua fent una anàlisi del mecenatge en tota la seva extensió i completant estudis ja iniciats sobre el mateix tema relatius a qüestions econòmiques, reguladores o històriques.

L’assaig ressalta la importància històrica que ha tingut el mecenes com a «facilitador» en el món de l’art, reflexiona sobre l’ètica i la moral que envolten el col·leccionisme i el mecenatge, teoritza sobre el fenomen com a fet social, i es pregunta quin ha de ser el seu paper en l’educació.

Amb l’objectiu d’augmentar el coneixement del col·leccionisme, la Fundació Arte y Mecenazgo publica el volum en format digital a http://fundacionarteymecenazgo.org/