El programa Reincorpora de l’Obra Social ”la Caixa” i el Departament de Justícia ha facilitat la reinserció de més de 2.200 interns

20.11.15

L'objectiu de Reincorpora és la integració social i laboral a partir d'un itinerari personalitzat que inclou acompanyament; formació; projecte de servei a la comunitat; orientació laboral; intermediació i seguiment.

Entre 2011 i 2015, un total de 2.285 interns han finalitzat amb èxit el seu itinerari. D'aquests, el 45% han aconseguit trobar una feina. A falta de les dades de tancament de 2015, entre gener i octubre el 55% dels participants d'aquest han any han estat contractats.

El programa Reincorpora es desenvolupa a Catalunya en col·laboració amb el Departament de Justícia de la Generalitat i el seu Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE).

"Fa cinc anys que vam posar en marxa Reincorpora a Catalunya, de la mà del Departament de Justícia, i estem més convençuts que mai de la necessitat d'aquest tipus d'iniciatives. L'evolució del programa, que ja aconsegueix que més de 50% dels participants trobi feina, ens esperona a seguir treballant en aquesta direcció", ha explicat el director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró.

Segons Germà Gordó, conseller de Justícia, "des de les administracions es pot fer moltíssima feina orientada a la reinserció de les persones privades de llibertat, però la col·laboració de la societat és cabdal per sortir-nos-en".