Un emocionant viatge als orígens de l’univers i al cor de la matèria, a CosmoCaixa Barcelona

21.10.15

Elisa Durán, directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Jordi Portabella, director de l'Àrea de Recerca i Coneixement de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Lluís Noguera, director de CosmoCaixa Barcelona, i Rolf Landua, cap del Departament Educatiu del CERN, han presentat avui a CosmoCaixa l'exposició Accelerant la ciència, una mostra interactiva que permet fer un viatge fascinant des de l'origen de l'univers fins als nostres dies.

Aquesta aventura s'inicia fa 13.700 milions d'anys amb el Big Bang, i arriba fins avui amb la recerca més actual. El visitant d'Accelerant la ciència es veurà immers en un viatge extraordinari en què podrà «activar» un model del Gran Col·lisionador d'Hadrons (LHC) i entendre com funciona un detector de partícules i el que se'n deriva.

L'LHC és l'accelerador de partícules més gran del món, i a través seu s'investiguen les partícules fonamentals, els petits maons de l'univers que componen el món. Però, com funciona? Quina és la seva naturalesa? A què es dediquen els investigadors del CERN? Aquestes són algunes de les preguntes que trobaran resposta a la mostra Accelerant la ciència.

Veure i entendre les aplicacions de la recerca a la vida real i el canvi que suposa en el dia a dia de les persones conforma un dels apartats de la mostra. Se'n poden trobar diversos exemples, com ara el famós World Wide Web (WWW), el sistema de GPS i algunes aplicacions en el camp de la medicina, entre d'altres.

Accelerant la ciència és fruit de la col·laboració entre l'Obra Social ”la Caixa” i el CERN, i es podrà veure a CosmoCaixa fins al 10 de gener de 2016. El seu objectiu és difondre tant les línies de recerca del CERN com la utilitat que tenen per a la ciutadania, i al mateix temps fomentar les vocacions científiques dels joves de manera atractiva.