Les col·leccions del Louvre, les obres mestres de la Phillips Collection, les fotografies de Philippe Halsman i la dinastia Ming conviuran a CaixaForum Barcelona la temporada 2015-2016

08.09.15

L'Obra Social ”la Caixa” presenta la programació del seu centre social i cultural a Barcelona per a la temporada 2015-2016, marcada per una oferta cultural global dissenyada per a tots els públics.

CaixaForum Barcelona es convertirà aquesta tardor en un petit Museu del Louvre, que acollirà dos projectes excepcionals. Dibuixant Versalles mostra, per primer cop des del segle XVIII, els cartons i els dibuixos preparatoris que Charles Le Brun va fer per al Palau de Versalles, que gràcies a ”la Caixa” s'han restaurat expressament per a aquesta mostra. El segon projecte en col·laboració amb el museu parisenc, Animals i faraons, reunirà més de 400 obres i objectes únics per detallar les funcions i la importància que va tenir la figura animal a l'antic Egipte.

L'entitat prestarà una atenció especial a una de les formes artístiques característiques de l'últim segle: la fotografia. En serà el protagonista Philippe Halsman, amb Sorprèn-me!, una completa retrospectiva que incidirà en la seva relació amb Salvador Dalí i mostrarà els nombrosos retrats que va fer de celebritats, com els de les actrius Marilyn Monroe o Audrey Hepburn.

La primavera del 2016, els grans noms de la història de l'art s'instal·laran a CaixaForum Barcelona. Goya, El Greco, Manet, Courbet, Sisley, Van Gogh, Degas, Picasso, Modigliani, Kandinski, Pollock i Rothko hi seran present gràcies a Converses, una selecció de les millors obres de la Phillips Collection de Washington.

Una altra cultura del passat serà present a la programació. Amb Ming: l'imperi daurat es dóna a conèixer la importància d'aquesta dinastia xinesa, fonamental per entendre l'evolució de la societat i la cultura d'aquest país fins als nostres dies.

En l'àmbit contemporani, destaques dos projectes: una gran mostra comissariada per l'artista Julião Sarmento a partir de les col·leccions de ”la Caixa”, el MACBA i la Fundació Gulbenkian (Portugal), i la segona edició de Comisart, cicle de tres exposicions en què joves comissaris ofereixen lectures molt refrescants a l'entorn de l'art actual a partir dels fons de l'entitat.

La temporada també es detindrà en projectes de tipus social, entre els quals destaca My world, dut a terme juntament amb l'Organització de les Nacions Unides.

Una programació en línia amb el model CaixaForum, amb set centres socials i culturals que durant la temporada 2014-2015 van rebre un total de 2,3 milions de visitants. L'Obra Social ”la Caixa” hi va programar 42 exposicions a l'entorn de 27 temàtiques diferents. CaixaForum Barcelona va acollir 2.129 activitats entre els mesos de setembre del 2014 i agost del 2015, que van rebre el suport de més de 813.145 visitants.