La Fundació Bancària ”la Caixa” i el British Museum segellen un acord per a l’organització conjunta d’exposicions

01.09.15

La directora general adjunta de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Elisa Durán, i el president del Patronat del British Museum, Sir Richard Lambert, signen un conveni per col·laborar en l'organització de quatre exposicions extraordinàries entre el 2016 i el 2020.

Gràcies a aquest acord inèdit entre totes dues institucions, els vuit centres CaixaForum que la Fundació Bancària ”la Caixa” té repartits per la geografia espanyola acolliran quatre grans projectes expositius organitzats conjuntament a partir de les col·leccions del museu nacional britànic.

La primera mostra que es podrà veure fruit d'aquesta col·laboració és Europa medieval: poder i llegat, als centres CaixaForum de Madrid, Barcelona i Saragossa, entre el 2016 i el 2017. Els visitants hi descobriran alguns dels esdeveniments clau dels més de mil anys que comprèn l'edat mitjana.

Grècia antiga: atletes, guerrers i herois reunirà a Madrid, Barcelona, Sevilla, Palma i Saragossa un dels nombres més grans de peces dels fons grecs del British Museum que han sortit mai de Londres, en una mostra sobre la competició, element clau de la cultura hel·lenística.

La tercera exposició Faraons: reis d'Egipte, recorrerà 3.000 anys d'història de l'antic Egipte i els secrets dels faraons.

El programa d'exposicions conclourà el 2020 amb una altra gran mostra, centrada possiblement en la cultura fenícia.