El Greco. La mirada de Rusiñol. CaixaForum Palma

Palma

17.06.15

El Greco. La mirada de Rusiñol proposa una visió renovadora de la figura de Doménikos Theotokópulos (Càndia, Creta, 1541 - Toledo, 1614). Explica el descobriment i la fascinació de Santiago Rusiñol (1861-1931) per l’artista cretenc, l’aportació de l’artista català en el procés de revaloració d’El Greco que va tenir lloc al final del segle XIX i la influència que aquest va exercir en la trajectòria de Rusiñol.

Al final del segle XIX, El Greco no formava part del cànon de l’art espanyol del Segle d’Or. Santiago Rusiñol va proposar El Greco com a paradigma de modernitat i com a estendard del seu nou credo artístic. En va reivindicar els valors subjectius i espirituals, com també la força expressiva de les seves obres més originals. Va ser l’emblema de la seva visió renovadora, compartida per Zuloaga i per escriptors com Azorín i Baroja.

L’exposició reuneix 44 peces, entre les quals hi ha un seguit d’obres d’El Greco de museus i col·leccions privades. El Greco. La mirada de Rusiñol s’emmarca en la commemoració del quart centenari de la mort d’El Greco i està organitzada per l’Obra Social ”la Caixa”, amb la col·laboració de la Fundació Francisco Godia.

El Greco. La mirada de Rusiñol es podrá visitar del 18 de juny al 12 d’octubre de 2015 a CaixaForum Palma (plaça de Weyler, 3).