Tres narratives. Memòria. Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani. CaixaForum Barcelona

10.03.15

Podem explicar i classificar l’art contemporani per mitjà d’un relat únic i cronològic, com s’ha fet amb tot l’art anterior? No seria més oportú plantejar una simultaneïtat de relats que permetin apropar-nos a la creació actual des de diferents punts de vista? Aquest és el plantejament de Tres narratives, el nou cicle d’exposicions que presenta l’Obra Social ”la Caixa” a CaixaForum Barcelona a partir de la seva col·lecció d’art contemporani.

L’entitat ha convidat el poeta, assagista, crític i director de museus Enrique Juncosa a capbussar-se en la Col·lecció ”la Caixa” per oferir noves interpretacions sobre els fons de l’entitat. Juncosa s’inspira en algunes estructures narratives actuals del món de la literatura i el cinema per presentar un cicle de tres exposicions a partir de tres conceptes que uneixen l’obra d’artistes contemporanis.

Després de la primera de les exposicions, Participació, Juncosa ens ofereix ara Memòria, en què presenta una sèrie d’obres paradigmàtiques de la col·lecció en les quals el concepte de la memòria és el punt de partida per reflexionar sobre la consciència individual. L’exposició fa dialogar l’emblemàtica obra de Joseph Beuys que ocupa un espai permanent a CaixaForum Barcelona amb obres de Miroslaw Balka, Rachel Whiteread, Susana Solano, Carmen Calvo, Christian Boltanski, Robert Gober, Guillermo Kuitca, Juan Muñoz i Doris Salcedo.

Tres narratives. Memòria. Col·lecció ”la Caixa” d’Art Contemporani es podrà visitar de l’11 de març al 21 de juny de 2015 a CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).