”la Caixa” reafirma el seu compromís amb la recerca d’excel·lència amb una dotació de 18 milions d’euros a RecerCaixa

10.03.15

L'Obra Social ”la Caixa” i l'ACUP lliuren avui els 26 nous ajuts de la convocatòria del 2014 del programa RecerCaixa per dur a terme projectes d'excel·lència en els camps de les ciències socials i de la salut, als quals ha destinat 2 milions d'euros. RecerCaixa és un programa de l'Obra Social ”la Caixa” amb la col·laboració de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) per donar suport a la recerca científica d'excel·lència a Catalunya.

Amb el lliurament dels ajuts d'avui, corresponents a la cinquena convocatòria, s'han impulsat a través del Programa RecerCaixa 120 projectes de recerca d'excel·lència a Catalunya als quals s'hi ha destinat 9 milions d'euros des del 2010 al 2014.

La renovació del programa RecerCaixa ratifica el compromís de l'entitat financera amb la recerca, amb una inversió de 9 milions d'euros més durant el període de 2015-2019, el que suposa una inversió global de 18 milions.

Aquesta iniciativa es va posar en marxa l'any 2010 amb la intenció d'impulsar els millors projectes dels grups i investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d'universitats públiques i privades com de centres de recerca.

El programa RecerCaixa s'inscriu en un context en què, malgrat la crisi, Catalunya vol continuar mantenint posicions capdavanteres en el camp de la recerca. A més, parteix del principi que la investigació d'excel·lència és clau pel progrés i el benestar de les persones i la societat.