Jo veig el que tu no veus. Una gràfica de l’autisme

06.02.15

CaixaForum Barcelona presenta l'exposició Jo veig el que tu no veus. Una gràfica de lŽautisme en la que es mostra l'excepcionalitat creativa i la imaginació desbordant d'algunes persones amb Trastorns de l'Espectre de l'Autisme (TEA) a través d'obres de diferents disciplines artístiques.

L'exposició reuneix un conjunt de més de 50 obres d'artistes amb TEA, per una banda de l'associació alemanya AKKU (Autismus, Kunst und Kultur - Autisme, Art i Cultura) , que dóna suport als creadors d'aquest col·lectiu, i per l'altra de persones amb TEA del nostre país adscrits a la Federació Catalana d'Autisme i Asperger.

L'espai s'organitza en cinc àmbits: Un món a mida, fa al?lusió a la necessitat de crear universos propis; Posar ordre, es centra en la fixació en dispositius i processos mecànics; Mira'm, recull la mirada sobre ells mateixos i els altres; Jo estic aquí, fa al·lusió a la seva manera de ser al món, i El món en paraules i números, mostra un particular ús plàstic dels llenguatges verbal i numèric.

Els comissaris de l'exposició són Clara Laguillo i l'il·lustrador Miguel Gallardo, autor del llibre il·lustrat i posterior documental "María y yo", en el que parla sobre les particularitats de l'autisme de la seva filla Maria, en un episodi de vacances a les Canàries.

La mostra ha estat impulsada per l'Obra Social ”la Caixa”, amb la col·laboració de la Federació Catalana d'Autisme i Asperger i l'associació alemanya AKKU i es podrà visitar a CaixaForum Barcelona fins al 24 de maig.