El Centre de Regulació Genòmica i l’Obra Social ”la Caixa” presenten el primer estudi del microbioma bucal i la seva possible relació amb l’estil de vida

20.01.15

Xavier Bertolín, director de l'Àrea d'Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancària ”la Caixa"; Luis Serrano, director del Centre de Regulació Genòmica (CRG), i Toni Gabaldón, cap del grup Genòmica Comparativa del CRG, han presentat a CosmoCaixa el projecte pioner de participació ciutadana Treu la llengua.

L’estudi inclou una mostra significativa que intenta determinar la varietat de bacteris i fongs presents al microbioma bucal i descobrir si estan relacionats amb alguna característica ambiental o amb l’estil de vida.

2.000 estudiants de 3r d’ESO de 40 escoles del territori espanyol participen en la recol·lecció de mostres de saliva, que se seqüenciaran per buscar fragments d’ADN comuns en bacteris i fongs.

També podran sumar-se al projecte estudiants universitaris i la societat en general en una segona fase, per participar en l’anàlisi bioinformàtica i estadística de les dades.