L’Obra Social ”la Caixa” premia empreses catalanes compromeses amb la integració laboral de persones desfavorides

03.12.14

Els Premis Incorpora Catalunya reconeixen empresaris que aposten per la integració laboral de col·lectius vulnerables en el marc de la responsabilitat social corporativa.

Finca Rústica Josep Roqué, Francisco Jiménez Pérez, Rango 10, Ara Vinc, Eroski, C&A, el Gremi de Restauració de Barcelona i la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona són les vuit empreses guardonades.

Entre els criteris de selecció que ha seguit el jurat, hi ha el nombre de contractacions de persones vulnerables respecte del conjunt de la plantilla, el perfil dels treballadors integrats i la durada mitjana dels contractes.

Incorpora, el programa d'integració laboral de l'Obra Social ”la Caixa”, ha facilitat a Catalunya 4.304 llocs de treball a col·lectius vulnerables (com ara persones amb discapacitat, immigrants, exreclusos, aturats de llarga durada, joves en situació de vulnerabilitat i dones víctimes de violència de gènere) des del començament de l'any, en comparació amb els 3.740 llocs del mateix període de l'any anterior.

En marxa des del 2006, Incorpora compta amb la col·laboració de 109 entitats socials catalanes especialitzades en el treball amb col·lectius en risc d'exclusió, i amb una xarxa de 248 tècnics d'inserció laboral que actuen de pont entre aquestes entitats i les empreses.