Es presenta una app mòbil pionera a Europa que permet als infants i joves denunciar continguts multimèdia potencialment lesius per als seus drets

26.11.14

L'aplicació, anomenada MediaKids, ha estat desenvolupada per l'Institut de Dret i Tecnologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (IDT-UAB), i s'emmarca dins del programa de recerca d'excel·lència RecerCaixa que impulsa l'Obra Social ”la Caixa” amb la col·laboració de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques.

L'eina, que és gratuïta i ja està operativa, vol augmentar la participació i la coresponsabilitat de la societat civil en la prevenció dels riscos que generen les TIC, i impulsa un canvi de paradigma en l'àmbit de la protecció dels menors d'edat, ja que facilita que aquests puguin prendre un rol actiu i adoptar una actitud crítica davant els continguts multimèdia.

En el seu disseny s'han tingut en compte l'edat i els hàbits de consum multimèdia dels nens i els joves d'entre 12 i 16 anys, per facilitar-ne l'ús. Per això disposa d'un sistema que categoritza i envia la informació reportada de forma automàtica al Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) o entitat competent en cada cas, mantenint l'anonimat de l'usuari.