The most important thing. Retrats d’una fugida. CaixaForum Barcelona

19.09.14

Què és el més important per a tu i que t'enduries si de sobte haguessis de fugir de casa teva i del teu país? Tot i que et pot semblar inimaginable, aquesta és una pregunta que milers de persones es veuen obligades a respondre cada dia.

En els darrers tres anys, els conflictes a Síria, el Sudan del Sud, la República Centreafricana i Mali han donat lloc a greus crisis humanitàries. A conseqüència de la persecució, la violència generalitzada o les violacions de drets humans, més de 12 milions de persones s'han vist forçades a fugir de casa seva, un terç de les quals han marxat a altres països i han esdevingut refugiats.

L'exposició The most important thing. Retrats d'una fugida, organitzada per l'Obra Social ”la Caixa” i l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR), que presenta fotografies del fotoperiodista Brian Sokol, és una mirada a la vida d'aquestes persones. El principal objectiu: reflexionar sobre què és el més important per a tota aquesta gent, que s'ha vist forçada a fugir de casa seva.

La mostra es podrà visitar a CaixaForum Barcelona fins al 8 de febrer de 2015, i després viatjarà a CaixaForum Madrid i CaixaForum Palma.