CosmoCaixa Barcelona fa 10 anys, amb prop de 8 milions de visitants

03.06.14

CosmoCaixa Barcelona celebra els 10 anys d'existència del centre amb 7.854.000 visitants. Entre les diverses iniciatives dutes a terme al llarg d'aquests anys, cal destacar les 29 exposicions i les gairebé 2.100 activitats programades per a tots els públics.

Les exposicions Els iguanos; Dinosaures. Tresors del desert de Gobi; Abracadabra, il·lusionisme i ciència; Tecnorevolució, i Visca la diferència! han estat les més visitades. D'altra banda, els espais estrella han estat el Bosc Inundat i el Planetari 3D.

Fa deu anys, l'Obra Social ”la Caixa” va inaugurar CosmoCaixa, el nou Museu de la Ciència, com a resposta a l'augment dels visitants i a la necessitat d'ampliar l'oferta d'activitats, adequar el Museu de la Ciència a les noves tecnologies i continuar essent un lloc de trobada entre la ciència i la societat. Així va néixer CosmoCaixa, amb 33.000 metres quadrats de ciència a l'abast de tothom.

En aquests deu anys, CosmoCaixa s'ha convertit en un centre de referència en l'àmbit internacional. Per CosmoCaixa, hi han passat personatges tan rellevants com la primatòloga Jane Goodall, el físic Peter Higgs i el cardiòleg Valentí Fuster, entre altres científics de referència.

Després de deu anys de trajectòria i un procés de reflexió sobre quin ha de ser el futur de CosmoCaixa, diversos experts internacionals han treballat conjuntament amb l'equip científic de l'Obra Social ”la Caixa” per analitzar el present i el futur d'aquest museu i per concebre un espai que presenti propostes científiques innovadores i d'avantguarda.

Promoure el coneixement científic i estimular vocacions entre els joves són els objectius principals de CosmoCaixa. En aquest sentit, les noves programacions se centraran en la innovació i en les tecnologies creatives. Així doncs, es crearà un nou espai sota el guiatge del Massachusetts Institute of Technology, l'Exploratorium de San Francisco i la National Science Foundation de EE UU, on es fomentarà l'experimentació, la indagació i la curiositat entre els joves: el Tinkering Studio.

Per celebrar aquest 10è aniversari, l'Obra Social ”la Caixa” ha preparat una completa programació que inclou, a més de l'espai Top Ciència, tot just inaugurat, la instal·lació d'una de les peces més rellevants de la col·lecció del museu, el cap del triceratops, el nou programa del Planetari 3D To Space and Back, un nou espai d'interpretació del Bosc Inundat, la primera Base Antàrtica Espanyola i una sèrie de noves propostes concebudes per a tot tipus de públic. L'oferta commemorativa es complementarà amb una programació especial per a les festes de la Mercè, data en què es va inaugurar CosmoCaixa ara fa deu anys.