Cinc equips d’alumnes espanyols viatjaran a Silicon Valley per afrontar reptes empresarials i socials

21.05.14

Dels 363 equips de tot Espanya que van presentar els seus projectes, després de dues fases de selecció (territorial i nacional), han estat cinc els guanyadors dels Premis Repte Emprèn amb un viatge formatiu a l'ecosistema emprenedor i empresarial de Silicon Valley (San Francisco, EUA).

L'objectiu principal dels Premis Repte Emprèn és que durant l'estada educativa a Silicon Valley els cinc equips d'alumnes - constituïts per quatre o cinc alumnes d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius -, desenvolupin reptes sobre futures tendències en diferents sectors empresarials, socials, tecnològics o educatius. Els professors de cada grup conformaran un sisè equip que també assumirà un repte.

Els reptes han estat proposats pels sis partners dels Premis Repte Emprèn: Fundació Príncep de Girona, fundació everis, SegurCaixa, Adeslas, EurestMediapro, i l'Obra Social ”la Caixa”. Es tracta de sis reptes empresarials i socials que cada partner ha definit segons la naturalesa i els objectius de la seva entitat.

Els cinc projectes guanyadors han creat una sèrie de productes i serveis innovadors, solidaris i sostenibles: un projecte sobre aqüicultura en combinació amb hivernacles cultivables; un endoll intel·ligent que permet estalviar electricitat de l'anomenat consum fantasma; una aplicació per a telèfons intel·ligents que posa en contacte directe voluntaris i necessitats d'una manera precisa; unes sabatilles amb llum per moure's a la nit per casa, i una dinamo especial de bicicleta per recarregar els mòbils i altres dispositius.

El Premi Repte Emprèn s'emmarca dins del Projecte Joves Emprenedors, nova proposta educativa que l'Obra Social ”la Caixa” posa a disposició dels centres educatius d'Espanya amb l'objectiu de despertar habilitats emprenedores en l'alumnat, promovent el seu creixement personal i potenciant la seva capacitat d'iniciativa.