Contratemps. Comisart – Noves mirades sobre la Col·lecció ”la Caixa”. CaixaForum Barcelona

20.05.14

A partir de deu obres de la Col·lecció ”la Caixa” d'Art Contemporani, el jove comissari Sabel Gavaldon (Barcelona, 1985) s'interroga sobre el control del temps en la societat actual i presenta el treball d'artistes que reflexionen sobre l'ús del temps mitjançant diverses alternatives, siguin utopies creatives o denúncies dels mecanismes que condicionen la llibertat de les persones. Les obres seleccionades oposen resistència davant les condicions de continuïtat i regularitat que governen la societat de consum, i alhora imaginen un temps alliberat de les servituds de la disciplina laboral.

L'exposició inclou artistes representatius de l'avantguarda artística dels últims trenta anys presents a la Col·lecció ”la Caixa”, com Esther Ferrer, Edward Ruscha i Michael Snow, juntament amb creacions de l'última dècada de Montserrat Soto, Ignacio Uriarte, Tobias Rehberger i Dora García, com també obres cedides expressament per a aquesta mostra de Martí Anson, Ioana Nemes i Fito Conesa.

Contratemps és la tercera i última de les exposicions que es poden veure aquesta temporada a CaixaForum Barcelona emmarcades en la primera edició de Comisart, el programa impulsat per l'Obra Social ”la Caixa” per oferir oportunitats de professionalització al sector del comissariat espanyol, com també per brindar noves mirades sobre els seus fons d'art contemporani.

Contratemps. Comisart - Noves mirades sobre la Col·lecció ”la Caixa” podrà visitar-se del 21 de maig al 24 d'agost de 2014 a CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).