Top Ciència a CosmoCaixa: la recerca més actual al teu abast

08.04.14

Elisa Durán, directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”; Bonaventura Clotet, director d'IrsiCaixa, i Lluís Torner, director de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), han presentat avui un nou espai de CosmoCaixa: Top Ciència.

Es tracta d'un punt de trobada entre la recerca i la ciutadania, un espai per al foment de vocacions científiques que té com a finalitat afavorir la cooperació eficaç entre la ciència i la societat.

Top Ciència presenta dos projectes capdavanters en recerca, un espai d'actualització contínua de termes científics i d'actualitat científica, i també proposa experiments i la resolució d'enigmes per apropar la ciència als joves d'una manera atractiva. Diversos investigadors expliquen la seva experiència personal de com i per què van decidir convertir-se en científics. A més, s'informa sobre quines alternatives de futur presenten les carreres científiques, per tal de motivar els joves a contribuir al progrés de la societat a través de la investigació.

La vacuna de la sida i per a què serveix la criptografia quàntica, explicats pels seus líders científics, són els dos temes expositius inaugurals d'aquest nou espai, que canviaran cada sis mesos. Aquest cop, el públic hi podrà descobrir, entre altres qüestions, en quin punt es troben els científics en la cerca d'una de les vacunes més desitjades, i com es poden enganyar els espies en l'era de la informació.

Cada projecte proposa una visita virtual als laboratoris en què es desenvolupen, de manera que els visitants es puguin convertir en un membre més de l'equip d'investigació. A més, per fomentar les inquietuds científiques Top Ciència presenta videojocs, un experiment virtual i enigmes sobre ciència. Un espai de reflexió convidarà els visitants a analitzar els nous interrogants, els reptes futurs i les implicacions ètiques de cada qüestió que es planteja.

Segueix-ho a Twitter amb l'etiqueta #topciencia