Prop de 120 alumnes d’arreu de Catalunya viuen experiències teatrals i creatives a l’Encontre CaixaEscena de Barcelona

07.04.14

El programa CaixaEscena de l'Obra Social ”la Caixa” dóna suport als professors i educadors compromesos que reconeixen el teatre com una eina molt valuosa per al desenvolupament social, cultural i cognitiu. L'objectiu final és estimular la creativitat i les capacitats d'alumnes i professors per contribuir a millorar el benestar personal i col·lectiu.

Durant l'Encontre, desenvolupat a CaixaForum Barcelona, els alumnes han presentat escenes de les obres que han estat treballant i han rebut un assessorament específic per a cada muntatge en concret, en una experiència de formació amb professionals de l'àmbit teatral, entre intèrprets i directors.

La valoració que en fan els participants és molt positiva, tal com reflecteixen les opinions que els professors comparteixen en el portal en línia de CaixaEscena. Per això, aquest any la demanda d'inscripció s'ha duplicat respecte de la temporada anterior, amb prop de 2.400 sol·licituds provinents de tot Espanya.

En el marc de l'intercanvi de joves acordat entre l'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació Cariplo, 20 alumnes italians de l'Institut Luigi Casale de Milà han conviscut i compartit les jornades teatrals de l'Encontre amb escolars catalans.

118 nois i noies de l'Institut Banús (Cerdanyola del Vallès), l'Institut Sant Elm (Sant Feliu de Guíxols), l'Institut Severo Ochoa (Esplugues de Llobregat), l'Institut Manuel Blancafort (la Garriga), l'INS Salvador Espriu (Salt) i l'Institut Menéndez y Pelayo (Barcelona) han treballat i posat en escena les seves interpretacions durant l'Encontre.