Invents. Idees que canvien vides. CaixaForum Palma

Palma

26.03.14

Al món viuen més de 7.000 milions de persones, però la majoria dels esforços de les empreses van dirigits a invents exclusius pensats per al 10% de la població, la que té més poder adquisitiu per comprar-los i les necessitats bàsiques cobertes.

Mentrestant, enginyers, estudiants, cooperants i emprenedors d'arreu del món, dissenyen artefactes innovadors per millorar l'accés a l'aigua, l'energia, la salut o les tecnologies de la informació per aquells que més ho necessiten, per als 4.000 milions de persones que viuen amb menys de 8 dòlars al dia.

Aquestes iniciatives, dutes a terme sense ànim de lucre, proporcionen solucions per a les poblacions més vulnerables dels països en desenvolupament, ajudant a les economies més pobres, reduint al mínim impacte ambiental, augmentant la inclusió social, millorant l'atenció sanitària i, fins i tot, salvant vides. Són petites enginys que resulten clau per pal·liar greus problemes ecològics, socials i econòmics.

L'exposició Invents. Idees que canvien vides mostra com solucions innovadores, econòmiques i senzilles poden ajudar a millorar les vides de milers de persones.  Concretament, la mostra reuneix una selecció dels invents més revolucionaris aplicats a països de l'Àfrica, l'Àsia i l'Amèrica Llatina i ofereix al visitant el seus prototips i les seves grans petites històries.

Comissariada per José María Medina, director de Prosalus i expresident de la Coordinadora d'ONG per al Desenvolupament, la mostra es podrà visitar a CaixaForum Palma fins al 22 de juny.