Andrea Tomé guanya el Premi Literari ”LA CAIXA”/ PLATAFORMA de novel·la juvenil

26.02.14

L’escriptora gallega Andrea Tomé, de 19 anys, ha estat la guanyadora de la segona edició del Premi Literari ”la Caixa” / Plataforma de novel·la juvenil. El guardó està dotat amb 3.000 euros i inclou la publicació de l’obra premiada dins el segell juvenil Plataforma Neo.

S’han presentat a la convocatòria 145 novel·les procedents de 6 països diferents i escrites per joves d’entre 14 i 25 anys en llengua castellana i catalana.

Tomé ha obtingut el premi amb l’obra Corazón de mariposa, una novel?la que aborda una de les malalties que més afecten els joves: l’anorèxia.

El premi està organitzat per Plataforma Editorial i ”la Caixa”, que, a través del seu programa per a joves LKXA, ha assumit per segon any consecutiu el cost del guardó.

Jaume Giró, director executiu de ”la Caixa”, ha indicat que «els joves són, sense cap mena de dubte, un col?lectiu prioritari per a la nostra entitat financera. Necessitem molta creativitat en moments com l’actual. La situació econòmica ens exigeix, a cadascú de nosaltres i en tots els àmbits, un esforç per convertir aquesta crisi en un revulsiu, en una oportunitat de millora. Els joves són font de creativitat i d’esperança. Per això oferim el nostre suport sense fissures a aquest premi.»