El Club Ara de ”la Caixa” organitza els primers premis Vida Activa per a persones grans

29.11.13

L’objectiu del certamen és fer conèixer el testimoni de persones grans que, amb actitud positiva, aporten un valor especial a elles mateixes i a la societat. D’aquesta manera, ”la Caixa” i la seva Obra Social volen fer públic el reconeixement a aquests ciutadans anònims que, a través de la seva experiència en el seu àmbit quotidià, poden servir d’estímul a la resta de persones grans.

En la primera edició dels premis Vida Activa, celebrada a CaixaForum Barcelona, s’han presentat 652 textos i vídeos realitzats per persones grans de tot Espanya que descriuen el seu dia a dia i expressen les seves inquietuds.

Durant el mes d’octubre s’ha fet una votació popular a través del web del premi, amb més de 100.000 votacions. Gràcies a una gran difusió a les xarxes socials, principalment Facebook, les persones grans han pogut compartir el seu testimoni amb familiars i amics. D’entre tots els participants, s’han seleccionat vint finalistes, procedents de Catalunya, Comunitat de Madrid, Andalusia, Aragó i Castella i Lleó.

Els sis guanyadors del concurs, dos per categoria temàtica, són Gurli Honning i Alberto Oroz (Ara em cuido), Antonio Fernández i Mª Dolores Bouzó (Ara aprenc), i Ángela Pérez i Adelina Viana (Ara m’ho passo bé). Tots han rebut com a premi, a més del reconeixement i la difusió de les seves experiències a través del Club Ara, una tauleta tàctil perquè puguin desenvolupar els seus projectes.

El Club Ara és un programa de productes, serveis i avantatges financers, de lleure, salut, formació i cultura dissenyat per ”la Caixa” i la seva Obra Social per a les persones grans que són clients seus. Actualment, 2,4 milions de clients de l’entitat tenen més de 65 anys, cosa que representa que el 30 % de les persones grans que viuen a Espanya són clients de ”la Caixa”.