”la Caixa” destina 300.000 euros a la reconstrucció dels principals accessos turístics de la Val d’Aran, greument afectats per les inundacions

Lleida

30.07.13

L'entitat destina una dotació especial de 300.000 euros a la restauració dels principals accessos turístics de la Val d'Aran, que van quedar greument afectats per les inundacions derivades de les pluges i la crescuda dels rius del 18 de juny passat.

Aquests diners es destinaran a la recuperació dels tres principals accessos turístics de la Val d'Aran: les valls del riu Aiguamòg i del Valarties, que faciliten l'entrada al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i la vall del Joèu, que dóna accés a una de les zones més turístiques i visitades, l'Artiga de Lin.

La reconstrucció, a més de facilitar novament les entrades fins a aquest valuós patrimoni natural, aportarà beneficis socioeconòmics a aquesta zona de Catalunya. En concret, l'Artiga de Lin rep uns 46.000 visitants entre els mesos de juliol a setembre, el que suposa un impacte directe d'uns 3 milions d'euros per a la Val d'Aran.