La fascinant dimensió sonora del cos humà, a CosmoCaixa. Festival Sónar

12.06.13

Per cinquè any consecutiu CosmoCaixa organitza, en el marc del festival Sónar, un programa d'activitats que explora l'àrea de confluència entre la creació multimèdia, la investigació i la divulgació científica. La temàtica d'enguany és la fascinant dimensió sonora del cos humà.

Un any més, la rampa espiral de CosmoCaixa és el marc d'una instal·lació sonora, Labyrinthitis, a càrrec del reconegut artista sonor Jacob Kirkegaard (Dinamarca, 1975), que ha aprofitat la particular arquitectura de l'espai per transformar-lo en una còclea gegant on podem experimentar en primera persona el fenomen de les otoemissions, els sons secrets que s'amaguen a les nostres orelles.

La instal·lació es complementa amb el concert Labyrinthitis II de Jacob Kirkegaard i la formació instrumental Experimental Funktion. El programa del concert inclourà una interpretació en directe de la versió per a trio de corda de Labyrinthitis i la Sonata en sol major de Giuseppe Tartini. Abans de l'actuació Kirkegaard farà una visita comentada per la instal·lació.

Enguany, el programa incorpora dues sessions dobles de tallers per al públic juvenil i familiar. Javier Romero conduirà un taller de percussió corporal en què els assistents aprendran tècniques sonores per fer servir el cos com un instrument de percussió. I Markooz farà un taller de beatboxing, tècnica a través de la qual podem convertir la nostra boca i el nostre aparell respiratori en una increïble caixa de ritmes.

El cos sonor, a CosmoCaixa Barcelona (C/ d'Isaac Newton, 26) del 13 de juny al 7 de juliol de 2013.