Què fer. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Barcelona

16.05.13

És l'art necessari per viure? L'Obra Social ”la Caixa” intenta donar múltiples respostes a aquesta pregunta amb el cicle d'exposicions Què pensar, Què desitjar, Què fer. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Format per tres mostres consecutives a CaixaForum Barcelona, el cicle explora la funció que l'art pot tenir en un sistema econòmic, social i moral contemporani immers en una profunda crisi.

L'objectiu d'aquestes exposicions és convidar el públic a reflexionar sobre la realitat que ens envolta a partir de les obres de creadors implicats socialment, la majoria pertanyents als fons d'art contemporani de l'entitat. S'hi mostren peces fonamentals de la Col·lecció al costat d'adquisicions recents, peces que no s'havien pogut veure mai a Barcelona o que s'han produït expressament per a aquest projecte, així com alguns préstecs que ajudaran a completar el discurs que proposa Rosa Martínez.

Aquest cicle representa el retorn a Barcelona i el retrobament amb l'Obra Social ”la Caixa” d'una de les crítiques d'art i comissàries independents més rellevants de l'escena internacional. En Què fer, la comissària selecciona una sèrie de propostes que esdevenen vehicles d'interpretació analítica i poètica de la realitat. Art com a forma de resistència contra el pensament uniformador, estereotipat i fetitxista. Els artistes presents en aquesta tercera mostra del cicle són Janine Antoni, Carlos Garaicoa, Joan Miró, Pedro Mora, Juan Muñoz, Bruce Nauman, Àngels Ribé, Doris Salcedo, Valeska Soares, Javier Téllez i Gillian Wearing.

Què fer es pot visitar a CaixaForum Barcelona del 17 de maig al 8 de setembre de 2013.