La Generalitat de Catalunya i l’Obra Social ”la Caixa” aposten per la recerca i la innovació amb una inversió de 2,5 milions d’euros

12.04.13

La Generalitat de Catalunya i l'Obra Social ”la Caixa” impulsen la investigació i la innovació d'excel·lència a través de cinc projectes de valoració i transferència de coneixement en els camps de la fotònica, la biomedicina, la química, la bioenginyeria i la genòmica. Aquests projectes són fruit del conveni de col·laboració entre ambdues institucions, al qual l'entitat financera destina 2,5 milions d'euros en dos anys, i que ha fet possible fer els primers passos perquè els resultats de les investigacions arribin a l'explotació comercial.

L'aplicació de la nanotecnologia sobre superfícies òptiques; la creació d'una plataforma de valoració de resultat de recerca del càncer; la construcció d'una cel·la prototip de fotosíntesi artificial per a la generació de combustible solar; la utilització de les tecnologies convergents per millorar la salut de les persones, i la funció terapèutica en osteoporosi i càncer de la proteïna RANKL constitueixen els eixos principals de les investigacions que desenvolupen reconeguts investigadors.

L'acord es va signar el 2012 amb l'objectiu de donar suport a la recerca d'alta qualitat a Catalunya i contribuir a la millora del benestar de la societat i la generació de riquesa. Els projectes els desenvolupen l'Institut de Ciències Fotòniques, l'Institut de Recerca Biomèdica, l'Institut Català d'Investigació Química, l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya i el Centre de Regulació Genòmica.