Què pensar. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Barcelona

08.11.12

És l’art necessari per viure? L’Obra Social ”la Caixa” intenta donar múltiples respostes a aquesta pregunta amb el cicle d’exposicions Què pensar, Què desitjar, Què fer. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Format per tres mostres consecutives a CaixaForum Barcelona, el cicle explora la funció que l’art pot tenir en un sistema econòmic, social i moral contemporani immers en una profunda crisi.

L’objectiu de les exposicions és convidar el públic a reflexionar sobre la realitat que ens envolta a partir de l’obra de creadors implicats socialment, pertanyents en la seva majoria a la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. S’hi mostraran peces fonamentals de la Col·lecció al costat d’adquisicions recents, peces que no s’havien pogut veure mai a Barcelona o que s’han produït expressament per a aquest projecte, així com alguns préstecs que ajudaran a completar el discurs que proposa Rosa Martínez.

Aquest cicle representa el retorn a Barcelona i el retrobament amb l’Obra Social ”la Caixa” d’una de les crítiques d’art i comissàries independents més rellevants de l’escena internacional. A Què pensar, la comissària convida l’espectador a fer d’intèrpret actiu de la seva època i es planteja fins a quin punt l’art és un instrument de consciència que expandeix el saber i el plaer transitant des dels estrats més complexos del pensament fins als fets més senzills que s’esdevenen en la vida quotidiana. Els artistes presents en aquesta primera mostra del cicle són Rogelio López Cuenca, Adrian Paci, Carlos Amorales, Cao Guimarães, Miros?aw Ba?ka, Shirin Neshat, Joseph Beuys, Cristina García Rodero, Ángela de la Cruz i Eija-Liisa Ahtila.

Què pensar, Què desitjar, Què fer. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Dates: Què pensar: del 9 de novembre de 2012 al 20 de gener de 2013. Què desitjar: del 8 de febrer al 28 d’abril de 2013. Què fer: del 15 de maig al 8 de setembre de 2013. Organització i producció: Obra Social ”la Caixa”. Comissariat: Rosa Martínez. Lloc: CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).