Les Arts de Piranesi. CaixaForum Barcelona

04.10.12

Giambattista Piranesi (Venècia, 1720 - Roma, 1778) va anticipar, amb els seus mètodes de treball, el paper dels arquitectes i dissenyadors de l'actualitat. Ara, una mostra a CaixaForum Barcelona posa l'accent en la contemporaneïtat de la figura de Piranesi, amb un plantejament fins avui inèdit.

Es presenta l'artista com un creador modern i compromès amb la renovació de l'arquitectura, la seva obra és interpretada per artistes actuals i s'incorpora l'ús de les tecnologies més avançades ?una de les aportaciones més singulars de la mostra- per descobrir la riquesa de l'obra de Piranesi, el seu eclecticisme i la seva excèntrica vena creativa.

Les Arts de Piranesi. Arquitecte, gravador, antiquari, vedutista i dissenyador ha estat concebuda per Michele De Lucchi, produïda per la Fondazione Giorgio Cini, juntament amb Factum Arte, i organitzada per l'Obra Social ”la Caixa”. La mostra, que reuneix més de 250 gravats originals, destaca la multidisciplinarietat, l'estil i l'extraordinària modernitat de l'artista venecià, per a la qual cosa se serveix d'una sèrie d'intervencions contemporànies inspirades en la seva obra: un vídeo en 3D de les Carceri d'invenzione i vuit objectes originals ideats per Piranesi i recollits en els seus gravats, però mai fins avui fabricats. A tot això, cal sumar-hi les vistes de Roma i de Paestum, obra de Gabriele Basilico, que constitueixen un homenatge personal del fotògraf al gran mestre.

Les Arts de Piranesi. Arquitecte, gravador, antiquari, vedutista i dissenyador. Dates: del 5 d'octubre de 2012 al 20 de gener de 2013. Lloc: CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8). Concepció: Michele De Lucchi. Producció: Fondazione Giorgio Cini i Factum Arte. Organització: Obra Social ”la Caixa”. Comissariat: Giuseppe Pavanello, director de l'Istituto di Storia dell'Arte de la Fondazione Giorgio Cini; Michele De Lucchi, director de l'estudi d'arquitectura aMDL (Milán), i Adam Lowe, director de Factum Arte.