Col·lecció Hermen Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Palma

Palma

26.03.12

La pintura d’Hermen Anglada Camarasa (Barcelona, 1871 - Port de Pollença, Mallorca, 1959) resulta, a començaments del segle XX, original i agosarada per l’ús personal del color, l’exuberància i el decorativisme. L’obra parisenca de l’artista va ser ben aviat reconeguda, i participà en nombroses exposicions internacionals. El 1914 la seva retirada a Mallorca i la guerra modificaren la seva trajectòria, en un moment de plenitud artística i reconeixement social, lluny del protagonisme de les avantguardes. L’any 1988 l’Obra Social ”la Caixa” va adquirir als hereus del pintor una àmplia representació de pintures i dibuixos d’Anglada-Camarasa, una selecció dels quals es mostren de forma permanent a CaixaForum Palma des del 1993.

Ara, la sala permanent de la Col·lecció Hermen Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa” s’ha remodelat per millorar-ne la museïtzació i l’exhibició de cara al visitant. Aquest nou espai ?que es renovarà anualment cada tardor? permetrà presentar més dinàmicament el seu fons, i també mostrar aquesta important col·lecció d’una manera més exhaustiva i variada. La selecció actual fa èmfasi en alguns dels temes més característics del pintor, des de la sensualitat de l’època de París fins a l’esclat de color d’algunes obres mallorquines. Des de l’estada a París, Anglada-Camarasa reuneix objectes i obres d’art que connecten amb la seva sensibilitat: obres de pintors i escultors amics, mobles orientals, una col·lecció d’estampes japoneses, teixits coloristes i un conjunt d’indumentària popular valenciana de gran bellesa.

L’exposició Col·lecció Hermen Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa”, comissariada per Sílvia Pizarro, es podrà veure a CaixaForum Palma (pl. de Weyler, 3) a partir del 27 de març.