CaixaForum Barcelona compleix 10 anys amb més de 7 milions de visitants

02.03.12

CaixaForum Barcelona celebra els 10 anys d'existència del centre amb 7,3 milions de visitants, 105 exposicions programades i prop de 14.000 activitats organitzades per a tots els públics.

Les exposicions dedicades a Salvador Dalí, Miquel Barceló, Auguste Rodin, Lucian Freud, Henri Cartier-Bresson, els mestres de la pintura flamenca i els impressionistes han estat les més visitades de la història del centre.

L'Obra Social ”la Caixa” va recuperar per a la ciutadania la fàbrica tèxtil Casaramona, de Puig i Cadafalch, una obra que combina modernisme i contemporaneïtat. En aquests deu anys, el centre s'ha consolidat dins l'eix cultural que ofereix la muntanya de Montjuïc i lidera l'oferta d'exposicions temporals a la ciutat de Barcelona.

La majoria de visitants de CaixaForum provenen de la mateixa ciutat de Barcelona (62 %) i tenen entre 40 i 64 anys (43 %) i estudis universitaris (65 %).

Per commemorar el 10è aniversari, l'Obra Social ”la Caixa” ha preparat una completa programació que inclou, a més de les dues grans exposicions simultànies sobre Delacroix i Goya, l'organització d'un projecte participatiu en què els visitants de CaixaForum Barcelona es convertiran en els protagonistes d'una exposició que es podrà veure a partir de l'estiu. L'oferta commemorativa es complementarà amb una programació especial de les Nits d'Estiu.