Els Ballets Russos de Diaghilev, 1909-1929. Quan l’art balla amb la música. CaixaForum Barcelona

04.10.11

Els Ballets Russos van crear les danses en què s'emmiralla el segle XX. La seva història és la d'una companyia excepcional i les seves produccions, les quals, amb una allau d'innovadors espectacles, van acolorir la modernitat. La fascinació que va generar aquesta companyia única segueix ben viva en els teatres d'arreu del món al cap de cent anys.

L'exposició Els Ballets Russos de Diaghilev, 1909-1929. Quan l'art balla amb la música -organitzada pel Victoria and Albert Museum de Londres i produïda per l'Obra Social ”la Caixa”- fa un recorregut pels vint d'anys d'història de la companyia i repassa la figura del seu impulsor, l'empresari Serge Diaghilev, un personatge clau per entendre l'esdevenir de la dansa, l'art i la música del segle XX.

A partir de més de dos-cents objectes que inclouen vestuari, elements per a les coreografies, dissenys, cartells, programes, fotografies, maquetes de teatres i pel·lícules documentals, la mostra reviu l'afany renovador de Diaghilev i dels nombrosos col·laboradors dels quals es va envoltar: artistes visuals d'avantguarda de la talla de Matisse, Picasso, Braque, Derain, Gontxarova o Chanel; músics com ara Ravel, Satie, Falla, Stravinski, Prokofiev o Rimski-Kórsakov; ballarins del renom de Fokine, Nijinski, Pavlova, Karsavina o Massine, i escriptors com Jean Cocteau.

Per a la seva exhibició a Barcelona i Madrid, l'Obra Social ”la Caixa” ha afegit un nou àmbit a la mostra, en què s'explica la intensa relació que els Ballets Russos van tenir amb Espanya. Una excepcional agenda d'activitats (concerts, dansa filmada, conferències) acompanyarà l'exposició.

L'exposició està comissariada per Geoffrey Marsh i Jane Pritchard, responsable i conservadora del Departament de Teatre i Dansa del Victoria and Albert Museum (V&A), respectivament, i es podrà veure a CaixaForum Barcelona (Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8) del 5 d'octubre de 2011 al 15 de gener de 2012.

V&A Images - Condicions d'ús

La reproducció de cada imatge ha d'anar acompanyada de la corresponent informació de copyright.

La reproducció de cada fotografia a la premsa s'ha de relacionar de manera específica i exclusiva amb l'exposició del V&A dedicada a Diaghilev i els Ballets Russos, 1909-1929.

Les imatges no poden ser retallades, sobreimpreses ni modificades de cap manera, sense l'autorització prèvia del titular del copyright.

Les reproduccions destinades a portades han de ser consensuades amb el departament de premsa del V&A abans de ser publicades.