Pierre Huyghe. Streamside Day – One Year Celebration. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Barcelona

17.06.11

«No m'interessa filmar la realitat tal com és. I no m'interessa pas construir cap ficció. Allò que m'interessa és edificar una realitat, construir una situació, erigir un món, i documentar-ho.» Pierre Huyghe (París, 1962), un dels artistes francesos actuals més reconeguts, indaga a la seva obra sobre la dualitat entre realitat i ficció, i inventa mons, tradicions i celebracions que semblen versemblants o aspiren a ser-ho i amb els quals l'artista també reflexiona sobre la perdurabilitat de l'art. Per aconseguir-ho, utilitza un ampli ventall de tècniques i formats -instal·lacions, cinema, escultura, etc.-, com mostren les dues obres que exposa per primer cop a Barcelona l'Obra Social ”la Caixa”: Streamside Day i One Year Celebration. L'exposició es podrà veure a CaixaForum Barcelona fins al pròxim mes d'agost en el marc d'un petit cicle organitzat per l'Obra Social ”la Caixa” per donar a conèixer algunes de les seves darreres adquisicions, videoinstal·lacions que tenen en comú la relació amb el cinema i el documental.

La instal·lació Streamside Day pertany a la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” i s'exposa juntament amb One Year Celebration, que l'artista ha cedit especialment per a aquesta mostra. Aquesta presentació significa la primera oportunitat de veure l'obra de Huyghe a Barcelona i arriba després de l'exhibició d'alguns dels darrers treballs de l'artista israelià Omer Fast.

L'exposició Pierre Huyghe. Streamside Day - One Year Celebration. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, comissariada per Nimfa Bisbe, es podrà veure únicament a CaixaForum Barcelona entre el 17 de juny i el 14 d'agost de 2011.