L’Obra Social ”la Caixa” inverteix 16,1 milions d’euros a Girona l’any 2011

Girona

06.04.11

El president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, presenta el compromís global de l'entitat amb les comarques gironines, concretant les noves línies d'actuació un cop iniciat el procés de fusió entre l'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació Caixa Girona.

L'entitat financera invertirà enguany més de 16 milions d'euros en el desenvolupament de programes socials, educatius, culturals i mediambientals a les comarques gironines, amb el foment de l'ocupació entre col·lectius vulnerables i la intervenció comunitària intercultural com a objectius prioritaris.

Aquesta xifra representa un augment del 15% respecte a la inversió que les dues entitats van dur a terme per separat l'any 2010, que va ser de 10 milions per part de l'Obra Social ”la Caixa” i de 4 per part de la Fundació Caixa Girona.

”la Caixa” constitueix un Consell Assessor Territorial social i financer de les comarques de Girona amb l'objectiu de reforçar la vinculació històrica amb el territori d'origen de Caixa Girona i garantir el millor arrelament de l'entitat.

L'edifici de la Fontana d'Or es convertirà en CaixaForum Girona, el nou Centre Cultural de l'Obra Social ”la Caixa” a la ciutat. El centre oferirà una programació que anirà del més local al més global, com posen de manifest les dues primeres exposicions: La febre d'or. Escenes de la nova burgesia, amb obres mestres dels pintors catalans de l'últim terç del segle XX, i Un altre Egipte, una exposició que permetrà veure a Girona les Col·leccions Coptes del Museu del Louvre.

L'immoble situat al carrer Poeta Marquina obrirà les portes al juny convertit en EspaiCaixa, un espai innovador i singular amb les persones grans com a eix vertebrador. A través del nou projecte "Gent 3.0" es fomentarà la participació i la integració d'aquest col·lectiu mitjançant el voluntariat i les noves tecnologies.