Federico Fellini. El circ de les il·lusions. CaixaForum Palma

Palma

16.02.11

Considerat un dels artífexs de la modernitat cinematogràfica, el cineasta Federico Fellini (Rímini, 1920 ? Roma, 1993) altera a la seva obra les regles de la narració, desconstrueix el relat i reconcep el cinema amb una llibertat absoluta. La seva filmografia constitueix un món particular, privat i personal, d'imatges líriques i poètiques, i s'erigeix en una defensa valenta de la imaginació com a categoria cognoscitiva i comprensiva vàlida.

Federico Fellini. El circ de les il·lusions, organitzada per l'Obra Social ”la Caixa” i NBC Photographie, posa un èmfasi especial en les obsessions de Fellini, les imatges que el van inspirar, les que va somiar i les que va construir. Així, s'atura en aspectes inherents al món fellinià com ara la dona en tot el seu polimorfisme, l'ambigüitat del seu sentiment religiós, la psicoanàlisi i els somnis, o la seva relació amb els mitjans de comunicació. La mostra aplega una iconografia diversa, amb més de 300 peces entre fotografies, dibuixos, revistes, còmics, cartells, entrevistes i extractes de films, alguns dels quals són inèdits fins ara. Tot plegat, amb un doble objectiu: desvetllar els mecanismes de la creació felliniana i mostrar el seu cinema a partir d'una nova mirada.

L'exposició es converteix en un ampli retrat del segle XX, "el segle del cinema", però també el de la premsa, la televisió, la publicitat, etc. Han col·laborat en la realització de Federico Fellini. El circ de les il·lusions la Fondation Fellini pour le Cinéma (Sion), la Fondazione Federico Fellini a Rímini i la Cineteca di Bologna, i la mostra es podrà veure a CaixaForum Palma fins al 22 de maig.

La mostra Federico Fellini. El circ de les il·lusions, comissariada per Sam Stourdzé, es podrà veure a CaixaForum Palma (Plaça de Weyler, 3) del 17 de febrer al 22 de maig de 2011.