Els clients i els empleats de ”la Caixa” recullen 205,9 tones de menjar per als Bancs d’Aliments

17.12.10

205,9 tones d'aliments en favor dels més necessitats. Aquest ha estat el balanç de l'acció solidària impulsada pel Programa de Voluntariat de l'Obra Social ”la Caixa” a les vuit Direccions Territorials que l'entitat financera té arreu d'Espanya. Per primera vegada, els clients de ”la Caixa” hi han pogut col·laborar a través dels diferents canals electrònics (Línia Oberta, caixers automàtics, mòbils, portal ”la Caixa” i Punts Estrella).

Els productes d'alimentació recollits s'han lliurat als Bancs d'Aliments. Des dels seus magatzems, a tot Espanya, se subministraran els productes aconseguits a diferents entitats socials que atenen directament persones amb dificultats.

Els aliments han estat recollits en cada una de les 5.500 sucursals de l'entitat financera, als Serveis Centrals de ”la Caixa” a Barcelona i als centres socials, culturals i científics de la Fundació ”la Caixa” (CosmoCaixa, CentreCaixa, CaixaForum i els Centres de Gent Gran de Catalunya i les Balears), així com en totes les empreses del grup ”la Caixa”.  En una setmana s'han recollit 142.982 kg d'aliments bàsics. I, a través dels diferents canals electrònics, s'ha aconseguit un total de 62.958 euros.

El Programa de Voluntariat de ”la Caixa” compta en aquests moments amb més de 3.150 voluntaris (empleats en actiu o jubilats i familiars) implicats en la realització de tasques solidàries. Arreu d'Espanya hi ha 42 associacions provincials de voluntaris de ”la Caixa”.