Humà, massa humà. Art espanyol dels anys 50 i 60. Col·lecció d’Art Contemporani. CaixaForum Barcelona

15.09.10

Humà, massa humà. Un llibre per a esperits lliures és el títol d'una obra cabdal de Friedrich Nietzsche, ja que hi va descobrir un nou humanisme en contraposició al sentit tràgic imperant en el Romanticisme. Amb la mateixa intenció, l'exposició organitzada per l'Obra Social ”la Caixa” ofereix una nova lectura sobre la pintura espanyola de les dècades dels cinquanta i seixanta. Sovint, aquesta època s'interpreta a l'entorn dels seus aspectes metafòrics, literaris i dramàtics, i se n'oculten altres valors més radicals i innovadors, com la incorporació de temes i tècniques noves o la mateixa reinterpretació de la història de l'art per part dels artistes.

Humà, massa humà. Art espanyol dels anys 50 i 60. Col·lecció d'Art Contemporani presenta una trentena d'obres plàstiques i inclou també la projecció de set pel·lícules de cineastes que compartien unes preocupacions similars a les dels artistes plàstics. De forma excepcional, l'exposició de la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” ?amb obres de l'Equipo Crónica, Antonio Saura, Jorge Oteiza i Manuel Millares, entre d'altres? es complementa amb altres peces, en aquest cas procedents del Museu Picasso de Barcelona, la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres i la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona. Tot plegat, per oferir una innovadora mirada vers l'esperit existencial i inconformista de l'art de postguerra espanyol.

L'exposició Humà, massa humà. Art espanyol dels anys 50 i 60. Col·lecció d'Art Contemporani, comissariada per Valentín Roma, es podrà veure únicament a CaixaForum Barcelona, entre el 16 de setembre de 2010 i el 20 de febrer de 2011.