España Oculta. Fotografies de Cristina García Rodero. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Tarragona

Tarragona

15.09.10

«Vaig intentar fotografiar l’ànima misteriosa, vertadera i màgica de l’Espanya popular, amb la seva passió, l’amor, l’humor, la tendresa, la ràbia, el dolor, amb la seva veritat; i els moments més intensos i plens en la vida dels personatges, tan simples com irresistibles, amb tota la seva força interior, en un desafiament personal que em va donar força i comprensió i en el qual vaig invertir tot el meu cor.»   Cristina García Rodero (Puertollano, Ciudad Real, 1949) va iniciar fa gairebé trenta anys la sèrie España oculta, i s’ha convertit ja en un clàssic de la fotografia del nostre país. Les 75 obres que s’exhibeixen en aquesta mostra les va fer entre 1975 i 1988 i pertanyen a la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Les seves imatges tenen un alt valor antropològic i una gran profunditat artística; Cristina García Rodero hi documenta les festes, les tradicions i les formes de vida lligades a l’Espanya rural amb una original mirada que defuig els tòpics visuals. España oculta. Fotografies de Cristina García Rodero es podrà veure a CaixaForum Tarragona fins al 21 de novembre i posteriorment viatjarà a CaixaForum Lleida.   La mostra España oculta. Fotografies de Cristina García Rodero. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, comissariada per Lola Garrido, es podrà veure a CaixaForum Tarragona (Cristòfor Colom, 2) del 16 de setembre al 21 de novembre de 2010.