L’Obra Social ”la Caixa” posa en marxa un nou projecte de foment de la cohesió social en zones amb una alta diversitat cultural

08.09.10

L'Obra Social ”la Caixa” presenta un nou Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural. El projecte s'implementarà a 17 barris i municipis de l'Estat espanyol caracteritzats per una elevada diversitat cultural gràcies a entitats socials i amb la col·laboració de l'Administració pública i dels recursos existents als territoris, sota una adequada direcció científica.   El Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural és una iniciativa pionera amb la finalitat de generar un model d'intervenció comunitària de referència en la gestió de la diversitat cultural. L'objectiu és col·laborar amb els agents del territori per potenciar les possibilitats que aquest ofereix pel que fa a convivència intercultural.   A cadascun dels 17 territoris es desenvoluparà una actuació integral a través d'equips multidisciplinaris que actuaran com a referents i motors de la convivència en tres àmbits prioritaris d'actuació: el socioeducatiu, la salut comunitària i les relacions ciutadanes.   L'Obra Social ”la Caixa” destina aquest primer any de posada en marxa un pressupost de 3 milions d'euros al desenvolupament del projecte.