Sis mesos després del terratrèmol, els haitians afronten la recuperació en condicions d’extrema precarietat

22.07.10

200.000 morts, més de 300.000 ferits i tres milions de damnificats. Mig any després del terratrèmol d'Haití, prop de 1,5 milions de persones viuen encara en assentaments temporals. Els danys ocasionats es xifren en 7,8 milions de dòlars, més del 120% del PIB haitià de 2009.

El sisme ha deixat els ja precaris serveis mèdics del país completament saturats i milers de desplaçats en regions agrícoles malmeses. Amb la col·laboració de Fundació ”la Caixa”, Metges Sense Fronteres dóna atenció mèdica gratuïta i de qualitat a l'Hospital públic de Jacmel, una ciutat a 40 kms de Port-au-Prince amb un 60% de destrucció després del terratrèmol, mentre que Intermón Oxfam contribueix a la recuperació econòmica donant suport als petits productors d’arròs de la regió agrícola Artibonite, la més poblada d'Haití.

Són els primers projectes als que contribueixen les donacions ciutadanes al compte de la Fundació “la Caixa” per recollir fons per Haití, que va recaptar 3 milions d'euros, als que s'afegeixen els 800.000 aportats per l'entitat.

En total, ”la Caixa” ha estat dipositària d'una dotzena de comptes oberts ?entre ells, els d'Intermón Oxfam i Metges Sense Fronteres- per a recaptar fons per Haití. El total supera els 15 milions d'euros.