Dones. Mirall de cultures a CaixaForum Palma

Palma

17.05.10

Viatge divers i emotiu sobre l'univers femení, Dones. Mirall de cultures traça un recorregut a través d'una selecció d'atractives peces —cedides pel Museu Etnològic de Munic— que adquireixen nova vida com a testimonis de les dones que un dia en van ser usuàries. Cadascuna de les 135 peces que componen la mostra —des de fotografies i escultures fins a objectes diversos, com ara vestits o joies— és un fragment de vida, aparentment exòtic i llunyà, però que permet abordar temes universals i compartits per totes les dones del món. La col·lecció prové de set cultures d'Àfrica, Àsia, Amèrica amazònica i septentrional, que alhora ens permeten conèixer altres cultures i reflexionar sobre la nostra pròpia realitat familiar, social i espiritual. La mostra està organitzada per l'Obra Social ”la Caixa” amb la col·laboració del Museu Etnològic de Munic. Després del seu pas per Lleida i A Coruña es presenta ara a CaixaForum Palma, on es podrà veure fins el 25 de juliol. Es divideix en tres àmbits, cadascun dels quals recull diferents temes comuns a les dones de tots els temps i espais, com ara la família, el paper de la dona en la societat i la divinitat femenina. Al món hi ha infinits models de família, però en gairebé tots la dona ha tingut un paper primordial com a mare, esposa, dipositària de la tradició o responsable de l'economia domèstica. Així, l'exposició exemplifica el rol femení, en geografies i temps diversos, amb relació a la maternitat, el matrimoni o la divisió del treball.

Dones. Mirall de cultures també es deté en les conseqüències socials que té el fet de ser dona en diverses societats, amb temes universals com la identitat de la dona dins el grup, la seva capacitat de decidir sobre el seu propi destí o la idealització de la bellesa femenina.

L'exposició Dones. Mirall de cultures, comissariada per Lavínia Mayer amb l'assessorament del Museu Etnològic de Munic, es podrà veure a CaixaForum Palma (Plaça de Weyler, 3) del 19 de maig al 25 de juliol de 2010.