La col·lecció de tapissos de la Seu Vella de Lleida

Lleida

06.05.10

Veritable tresor històric i artístic. La col·lecció de tapissos de la Seu Vella de Lleida destaca entre les col·leccions de tapisseries de Flandes del segle XVI que es conserven a Catalunya. Ara, per primer cop, es podrà veure en el mateix espai monumental que durant segles la va acollir.

L'exposició La col·lecció de tapissos de la Seu Vella de Lleida, produïda per la Fundació ”la Caixa” i organitzada conjuntament amb el Museu de Lleida i el Consorci del Turó de la Seu Vella, dedica una atenció especial a la reconstrucció de la col·lecció iniciada el 1514 i finalitzada pels volts del 1575, i ha aconseguit reunir per primera vegada disset de les vint peces de què constava originàriament. Quinze dels tapissos pertanyen al Capítol Catedral de Lleida i la mostra es completa amb altres peces localitzades recentment gràcies al treball de recerca que s'ha dut a terme. Així, s'hi afegeixen una peça pertanyent al Museu Tèxtil i d'Indumentària de Barcelona i un tapís que es troba dividit entre el Museu del Castell de Peralada i la Fundació Toms Pauli de Lausana (Suïssa).

La col·lecció de tapissos de la Seu Vella de Lleida presenta les obres en tota la seva esplendor cromàtica i formal, un cop culminada la restauració, que ha estat possible gràcies als esforços de”la Caixa” i el Museu de Lleida. L'organització de la mostra és un dels actes destacats del programa del centenari de ”la Caixa” a Lleida (1910-2010). L'entitat ha destinat 700.000 euros a la restauració amb l'objectiu de mostrar una de les col·leccions més emblemàtiques de tapisseries del Cinquecento, que van simbolitzar l'esplendor del poder.

L'exposició La col·lecció de tapissos de la Seu Vella de Lleida, comissariada pel catedràtic d'història de l'art de la Universitat de Girona Joaquim Garriga, es podrà veure a la Seu Vella de Lleida del 7 de maig al 3 d'octubre de 2010.