Cosmètica dogmàtica. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”

17.11.09

"He aplegat les obres d'art per les seves relacions vitals. Perquè cada obra és un tros de vida, i es produeixen relacions dramàtiques". Aquest és l'esperit amb el qual l'artista Luis Gordillo (Sevilla, 1934) ha comissariat l'exposició Cosmètica dogmàtica. Convidat per l'Obra Social ”la Caixa” en el marc del cicle La mirada de l'artista, Gordillo s'ha capbussat en la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” per oferir la seva particular visió sobre l'art del darrer mig segle. El resultat és una exposició insòlita en què Gordillo propicia relacions insospitades entre les més de cent obres que la formen. Pintures, escultures, fotografies, vídeos i instal·lacions estableixen uns diàlegs desafiadors que fan paleses les contradiccions, les paradoxes i les ironies de l'art.

A Cosmètica dogmàtica. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, el visitant pot trobar noms consolidats de l'art contemporani espanyol (com ara Saura, Millares o Oteiza) al costat de peces emblemàtiques del fons d'art de ”la Caixa” i de les últimes adquisicions de la col·lecció –que no s'han exposat mai Barcelona–, obres de Havekost, Hirshhorn, Islam o Mullican, entre d'altres. Amb un centenar de peces de més de 70 artistes, es tracta de la mostra més extensa i ambiciosa del fons d'art contemporani de ”la Caixa” que s'ha pogut veure a CaixaForum Barcelona des que el Centre Cultural i Social de ”la Caixa” va obrir les portes, l'any 2003, i és un pas més en la voluntat de l'entitat de contribuir al coneixement de la creació artística i fer accessible l'art contemporani a un públic ampli.

La mostra Cosmètica dogmàtica. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” forma part del cicle La mirada de l'artista i està comissariada per Luis Gordillo. Es podrà veure a CaixaForum Barcelona (av. Marquès de Comillas, 6-8) del 18 de novembre de 2009 a l'11 d'abril de 2010.