L’Obra Social ”la Caixa” inaugura Dalí i les revistes i presenta la temporada d’exposicions de CaixaForum Palma

Palma

11.11.09

L'Obra Social ”la Caixa” avança la programació del curs artístic 2009-2010 de CaixaForum Palma coincidint amb la inauguració de l'exposició Salvador Dalí i les revistes, que permet als visitants descobrir la col·laboració, variada i extensa, del genial artista empordanès amb el món de la premsa escrita a partir de més de 200 peces.   Juntament amb la mostra Zones de risc ―que ja es pot visitar―, aquesta exposició serveix per donar el tret de sortida a la nova temporada, que també preveu acollir una mostra inèdita sobre el moviment expressionista alemany del començament del segle XX, una exposició etnogràfica, diversa i emotiva sobre el món femení a partir de més de 130 objectes d'arreu del món, i una selecció dels dibuixos d'Anglada-Camarasa pertanyents a la col·lecció de la Fundació ”la Caixa”.   D'altra banda, l'exposició Paisatges neuronals serà l'aposta científica que es podrà veure a CaixaForum Palma, un recull d'imatges inèdites captades amb tècniques d'avantguarda que mostren l'evolució del coneixement del sistema nerviós des dels temps de Ramón y Cajal.   L'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona portaran a CaixaForum Palma l'exposició L'impacte del VIH/sida. Vida i esperança dels orfes de Swazilàndia, una mostra sobre les condicions de vida dels nens i les nenes afectats per la malaltia en aquest país.     L'exposició Salvador Dalí i les revistes permet observar també com l'artista empordanès va utilitzar els mitjans de comunicació per consolidar la seva imatge pública d'icona del surrealisme i personatge excèntric i provocador, i com va ser un gran propagandista d'ell mateix. La mostra inclou més de 240 peces entre diaris, revistes, algunes intervencions directes sobre paper, les principals portades de les publicacions que va dissenyar i en les quals va aparèixer, i articles i anuncis que va il•lustrar. També s'exhibeixen altres documents, com ara manuscrits, correspondència, collages sobre premsa escrita i tires còmiques publicades sobre aquest personatge universal.   L'exposició Salvador Dalí i les revistes, comissariada per Montse Aguer, directora del Centre d'Estudis Dalinians de la Fundació Gala-Salvador Dalí, es podrà visitar a CaixaForum Palma del 12 de novembre de 2009 al 14 de febrer de 2010 i posteriorment viatjarà a CaixaForum Tarragona i CaixaForum Lleida.