L’Obra Social ”la Caixa” presenta la programació dels seus centres CaixaForum i CosmoCaixa de Barcelona per a aquesta temporada

02.10.09

Els tresors més grans de l'art islàmic obren la temporada artística a CaixaForum Barcelona, en què també destaquen les mostres retrospectives dedicades a Federico Fellini i a la producció de Miquel Barceló dels últims 25 anys. A més a més, tindran un especial protagonisme la fotografia –amb la primera mostra monogràfica dedicada a Jacques-Henri Lartigue, i l'exhibició dels treballs guardonats en la darrera edició de FotoPres'09– i l'art més actual, de la mà de la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” explicada per Luis Gordillo.

El centre social i cultural de l'Obra Social ”la Caixa” ampliarà enguany el nombre d'activitats adreçades a tots els públics, amb conferències sobre temes d'actualitat, història, poesia i cinema, i una extensa programació musical que abraçarà des de la música antiga fins a les músiques del món i experimentals.

Darwin observador. Darwin naturalista obrirà la temporada d'exposicions a CosmoCaixa Barcelona, organitzada amb motiu del 150è aniversari de la publicació de l'Origen de les espècies. També destaquen dins la programació la singular mostra sobre il·lusionisme i ciència, Abracadabra, i l'exposició El gran cercle, que explica com reutilitzar, reduir i reciclar les deixalles. L'Obra Social ”la Caixa” aposta un any més per la celebració de grans esdeveniments científics, les propostes per a tots els públics i la protecció del medi ambient.

CosmoCaixa serà més que mai un lloc de trobada entre la ciència i la societat. En aquest sentit, les activitats de divulgació científica se centraran en temes d'actualitat i d'interès general dins els cicles de conferències i jornades. Entre aquests destaquen els últims avenços sobre la investigació del càncer, els aliments transgènics o temes mediambientals per ajudar a conèixer millor en quin estat de salut es troba el planeta Terra, sempre explicats per grans experts nacionals i internacionals.