Figuracions. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”

18.06.09

Una generació de pintors joves van protagonitzar els primers anys de la dècada dels vuitanta una revitalització de la pintura com a mitjà expressiu. Artistes com Julian Schnabel, Georg Baselitz, A. R. Penck, Anselm Kiefer i Miquel Barceló van reivindicar el poder de la imatge figurativa i van recuperar el discurs pictòric com a vehicle de comunicació entre l'artista i el públic.   La Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, que va néixer de forma simultània a l'emergència d'aquesta pintura expressionista, va registrar-ne l'impacte adquirint un conjunt representatiu d'obres dels artistes més reconeguts del moment a l'escena internacional. Ara, l'Obra Social ”la Caixa” presenta una selecció representativa d'aquest període artístic, amb una dotzena de pintures que connecten aquell moment amb el llegat expressionista del segle xx i que donaven respostes a l'abstracció i l'art conceptual dominant.   Figuracions. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, que es podrà veure a CaixaForum Barcelona fins al 27 de setembre, aplega obres que van del 1981 al 1987 en què la figuració és tant un element formal com una forma de construir una narrativa simbòlica. Els autors escollits són Miquel Barceló, Georg Baselitz, José Manuel Broto, Miguel Ángel Campano, Enzo Cucchi, Ferran García Sevilla, Xavier Grau, Anselm Kiefer, Juan Navarro Baldeweg, A. R. Penck, Julian Schnabel i José María Sicilia.