Els nous homínids de Dmanisi

04.02.03

Conferència a càrrec de David Lordkipanidze, sotsdirector del Georgian State Museum a la república de Geòrgia.Les troballes a la localitat georgiana de Dmanisi obliga a replantejar les idees que es tenen sobre la primera migració d'homínids des del continent africà. Fins ara es pensava que la primera dispersió fora d'Àfrica la va provocar una intel·ligència superior o una indústria avançada, però les restes trobades a Dmanisi han mostrat que aquests primers emigrants eren més arcaics del que es pensava fins ara. Si aquesta migració no va ser provocada per una intel·ligència superior, quina va ser la causa? I els dubtes no acaben aquí. Atesa la variabilitat del material trobat a Dmanisi, els experts ja es pregunten si van ser una o dues les espècies d'homínids que, en aquesta primera migració, van abandonar el continent africà.Les excavacions arqueològiques de Dmanisi són reconegudes internacionalment perquè a aquesta població de la república de Geòrgia s'han descobert les restes humanes fòssils més antigues d'Europa. Aquestes troballes estan datades fa 1,7 milions d'anys i han estat publicades a la prestigiosa revista Science. David Lordkipanidze, un dels responsables d'aquestes excavacions, intentarà aclarir-nos, en part, aquestes incògnites sobre l'origen de la humanitat.Dimarts, 4 de febrer de 2003, a les 19.00 hores.Lloc: Museu de la Ciència de la Fundació ”la Caixa” a Barcelona.Seu provisionalPg. de Sant Joan, 108. 08037 BarcelonaServei d'informació de la Fundació ”la Caixa”Tel. 902 22 30 40http://www.fundacio.lacaixa.esinfo.fundacio@lacaixa.esEntrada gratuïta. Places limitades.http:/www.fundacio.lacaixa.es