Receptari «Modo de cuinar a la mallorquina».© Restaurant 7 Portes

10 abril de 2024

Palma13:30Presencial

Presentació del llibre «Modo de cuinar a la mallorquina»

CaixaForum Palma | Plaza de Weyler, 3

Afegir-ho als meus esdeveniments

CaixaForum Palma acull la presentació del tom 9 de la Col·lecció 7 Portes de Receptaris Històrics de Cuina Catalana. Aquest projecte editorial, idea conjunta de la família Solé Parellada, el restaurant 7 Portes i l’Editorial Barcino, aspira a convertir-se en la col·lecció de referència sobre la història gastronòmica de Catalunya.

Aquest nou volum, amb el títol Modo de cuinar a la mallorquina, inclou un receptari conventual, en concret, de l’ordre dels agustins de Mallorca, amb més de 150 receptes. La recopilació, amb textos de fra Jaume Martí, és el primer receptari autòcton mallorquí que es coneix, ja que, fins el segle XVIII els cuiners de l’illa consultaven obres de cuina externes. El receptari original va desaparèixer, però va ser tan conegut aleshores que hi ha prop d’una desena de manuscrits conservats, tot i que no tots de la mateixa extensió. En aquest volum es recopilen 168 receptes del manuscrit més complet, que es conserva a la biblioteca de la Fundació Bartolomé March Servera.

Assistents a la roda de premsa:

• Ignasi Miró, director corporatiu de Cultura i Ciència de la Fundació ”la Caixa”
  • Paco Solé, president de 7 Portes i director de la Col·lecció 7 Portes de Receptaris Històrics de Cuina Catalana
  • Antoni Riera, catedràtic emèrit d’història medieval de la Universitat de Barcelona i codirector de la Col·lecció 7 Portes de Receptaris Històrics de Cuina Catalana
  • Toni Massanès, director de la Fundació Alícia

Després de la roda de premsa, els periodistes i organitzadors es desplaçaran al restaurant Aromata, on degustaran un menú especial basat en receptes del llibre.

Última actualització: 04 abril 2024 | 10:41