Cartell de ¿Qué miras?.
Cartell de la sèrie documental ¿Què mires?.© CaixaForum+

PhotoEspaña i CaixaForum+ estrenen ¿Què mires?, una sèrie per aprendre a llegir imatges

26.09.24

Fotògrafs i artistes visuals com Joan Fontcuberta, Paloma Navares o Alexander Apóstol, juntament amb experts com el paleontòleg Juan Luis Arsuaga, el poeta Mario Obrero o la historiadora de l’art Eugenia Tenenbaum, formen part de l’elenc de la primera temporada

Què mires? és la primera sèrie documental de PHotoESPAÑA, produïda per La Fábrica i CaixaForum+, que té com a objectiu ensenyar a llegir imatges a través de l’experiència, la veu i l’exemple d’artistes i professionals. Centrant-se en els grans temes que afecten la societat actual, la sèrie ens convida a mirar amb atenció i curiositat, a atrevir-nos a analitzar, deduir, formular i imaginar per fer créixer la nostra capacitat de comprensió i expressió visual.

Creada a partir d’una idea original de María Santoyo, directora de PHotoESPAÑA, i hi han col·laborat l’agència Magnum Photos i un elenc de grans fotògrafs i artistes visuals com ara Joan Fontcuberta, Paloma Navares, Alexander Apóstol, Emilio Morenatti i Tanit Plana. S’hi han sumat les veus d’experts de diverses disciplines, entre d’altres, el paleontòleg Juan Luis Arsuaga, el poeta Mario Obrero, la historiadora de l’art Eugenia Tenenbaum, la ballarina Agnès López-Río i l’investigador Emilio Papamija. La narració és a càrrec de l’actriu Carolina Yuste.

Tràiler de ¿Què mires?© CaixaForum+

Una sèrie para aprendre a llegir el llenguatge visual

La sèrie, dirigida a tots els públics, però amb una atenció especial al públic adolescent i juvenil, vol impulsar el coneixement del llenguatge visual a través de testimonis, anàlisis i reflexions dels qui generen imatges, els qui treballen en relació amb aquestes imatges o els qui les consumeixen.

«Si per aprendre a llegir fem servir com a referència exemples literaris, creiem que per aprendre a llegir imatges hem de prendre com a base el treball i la veu dels artistes, creadors i professionals que s’hi dediquen. Perquè la fotografia és a la imatge el que la literatura és a la paraula. Els fotògrafs, fotògrafes, creadors i experts visuals són els qui ens han d’ensenyar a entendre-les», afirma María Santoyo, directora de PHotoESPAÑA i creadora de ¿Què mires?

Aquesta primera producció audiovisual de PHotoESPAÑA, realitzada amb CaixaForum+, promou una visió oberta, inclusiva i coral de la fotografia. Convida a observar les imatges amb deteniment i sense prejudicis, i a aprofundir en la seva comprensió i expressió visual, centrant-se en els grans temes que preocupen la societat contemporània.

Estrena el 26 de setembre

Al llarg d’aquesta primera temporada, s’aborden qüestions clau com la mentida i la manipulació en les imatges, la representació del cos femení, la identitat postcolonial i LGTBIQ+, la transmissió del conflicte i, finalment, el reflex dels vincles afectius.

A partir d’avui, 26 de setembre, està disponible a la plataforma CaixaForum+ el primer capítol, Fake. Els quatre episodis restants, Naked, Self, Crisis i Love, s’estrenaran mensualment entre l’octubre i el desembre del 2024.

Última actualització: 04 octubre 2024 | 14:31