Andreas Gursky, Tebas, Oeste, 1993. Colecció d'Art Contemporani de la
Fundació ”la Caixa”.
© Andreas Gursky / Courtesy Sprüth Magers /VEGAP, Barcelona, 2023.

30 abril de 2024

Barcelona11:00Presencial

Roda de premsa: exposició «Horitzó i Límit. Visions del paisatge» a CaixaForum Barcelona

CaixaForum Barcelona | Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8

Afegir-ho als meus esdeveniments

Horitzó i Límit. Visions del paisatge aprofundeix en el paisatge com a representació de la natura a partir d'obres d'art contemporani. El paisatge és un invent de l’art que ha determinat la nostra percepció de la natura i la nostra capacitat d’emocionar-nos davant dels fenòmens naturals. Actualment, el paisatge natural ha tornat a la palestra a causa de les possibilitats de fabulació que permet la tecnologia digital, i també per la inquietud que genera el deteriorament de la natura i l’amenaça mediambiental del canvi climàtic.

El germen de l’exposició són les obres de paisatges de la Col·lecció d’Art Contemporani de la Fundació ”la Caixa” i amplia la mostra que va inaugurar CaixaForum València, amb la qual comparteix títol i concepte, tenint en compte que totes les obres del nou recorregut són contemporànies.

La mostra està dividida en seccions temàtiques que aborden la ficció, la percepció i la vivència del paisatge, com també l’impacte humà en la natura. Inclourà obres corresponents a una gran diversitat de pràctiques artístiques d’artistes contemporanis com ara Tacita Dean, Hamish Fulton, Oriol Vilanova, Perejaume, Hiroshi Sugimoto, Andreas Gursky, Dionís Escorsa, Joan Fontcuberta, Bleda y Rosa, Michael Najjar, Rémy Zaugg, Joan Hernández Pijuan, Miquel Barceló, Cristina Lucas, Daniel Steegmann Mangrané, Patricia Dauder, Julius von Bismarck, Thomas Demand i Xavier Ribas, entre d’altres.

• Comissariat: Nimfa Bisbe, cap de les Col·leccions d'Art de la Fundació ”la Caixa”, i Arola Valls, comissària independent
  • Organització: Exposició organitzada per la Fundació ”la Caixa”

Assistents a la roda de premsa:

• Nimfa Bisbe, co-comissària i cap de la Col·lecció d'Art Contemporani de la Fundació ”la Caixa”
  • Arola Valls, co-comissària de l'exposició